maandag, december 24, 2007

Ravelry en vilten




Zo'n vier weken terug heb ik een viltnaald aangeschaft.....
En daarna ben ik aan de slag gegaan...
Met fiberfill heb ik een "skelet"van elektriciteitsdraad omwikkeld, en toen met garen uit mijn omvangrijke voorraad dit bedekt, stukje voor stukje, anders zit je gelijk met een bos garen in je hand waar je geen touw meer aan vast kunt knopen.
Als het garen dan op zijn plaats ligt, steek je het met een viltnaald tegen elkaar aan,om het later nog vaak aan te prikken om er een laagje vilt van te maken...
Dit kun je ook lekker ontspannen bij de televisie doen....

Maar let dan wel heel goed op waar je prikt, ik kan de keren niet meer tellen dat ik in mijn vingers dan wel hand heb geprikt!
deze foto's zijn vorige week al gemaakt, ik ben intussen al weer een stukje verder.
Als hij klaar(nou ja, hij, het wordt wel een heel vrouwelijke "zij")zal ik hem verder laten zien...
Ik ben nu nog heel benieuwd hoe ze er uit gaat zien, want het gezicht is nu alleen nog als basis aanwezig,ze heeft nu 1 borst en 1 been en zo wil een mens,ook al is hij van vilt natuurlijk niet op de foto....
Vilten is voor mij waarschijnlijk een prima manier(naaldvilten dan)om nog meer mooie dingen te gaan maken.....

Sinds vorige week ben ik lid van Ravelry, een groep/forum/databasetoestand waar iedere zichzelf respecterende haak of breister eigenlijk lid van moet zijn.....
ik ben daar bekend als a3devries

ravelry.com

Geen opmerkingen: