maandag, mei 17, 2010

Iers haakwerk maar dan anders, vervolg






De afgelopen maanden heb ik veel gehaakt, gesponnen en gevilt,maar nog geen dingen die ik al goed genoeg vind om te laten zien.

Daarom even een update over mijn top in iers haakwerk.
Vanaf nu zie je alleen de achterkant van de motiefjes, niet echt mooi, maar het geeft wel een beetje een idee hoe het als geheel gaat worden
Ik gebruik een patroon van een hemd met deelnaden.
Hiermee heb ik van soepele stof een mal gemaakt, de motiefjes worden er op de kop op vastgezet(tijdelijk) zodat ik door middel van grondsteken (meest boogjes metpicotsteken )de motiefjes met elkaar verbind.

het is de bedoeling dat dit dus een kledingstuk wordt waar model in zit, niet gewoon een hobbezakhemd.
Ondanks dat ik een vrij fors postuur heb. is me opgevallen dat iets met model toch vaak beter afkleed dan A-lijn-modellen

1 opmerking:

Ammerins zei

Wat een leuk idee zeg, maar wat een werk!! Dat wordt nog stroef doorhaken de komende tijd!